Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'te açıklamalar - İş-Yaşam Haberleri

 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'te açıklamalar - İş-Yaşam Haberleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'te açıklamalar - İş-Yaşam Haberleri

İstanbul a baktığınızda çok çok büyük rakam değil. Oraya da hizmet edecek şekilde projeyi değiştirdik. ÇUKUROVA HAVALİMANI NE ZAMAN AÇILIR? Depremler sonucunda İskenderun merkezindeki kanalizasyon ve deşarj sistemi pompajlıydı. Havaalanlarında dünya sivil havacılık olması gereken hatlar var. haberturk. Karadeniz ve Akdeniz e deniz yoluyla liman bağlantısını sağlayarak ticaret yolunu tekamül ettirmiş olacağız. köprüden de geçen hattın devamını sağlayacak hat. Çünkü havayolu mobilizasyonları var. Bunların ömrü 15 yıldır. Bu anlamda Libya, Azerbaycan da varız. Şu anda ihaleyi bu yıl içerisinde yapmayı planlıyoruz. 2030 yılında her iki projeyi hayata geçirmiş olacağız. haberturk. Finansmanını ve işletilmesi şeklini konuşuyoruz. İnsanların refah düzeyi geliştikçe güvenlik de gelecektir. 350 kilometre üzerindeki tren ayrı bir teknoloji, bu teknolojiyi de ülkemize transfer etmiş olacağız. Karayolunda bir tünel inşaatı yapmamız gerekiyordu. Fırlatılacağı yere hazır hale geldi. 1200 kilometrelik hem demiryolu hem otoyol hem enerji nakil ve iletişim hatlarının olmasını planladığımız koridor. BAE ve Katar la finansman konusunu konuşuyoruz. Bir tarafıyla da stratejik ortak hale getiriyorsunuz. Özel test merkezlerinde TUSAŞ ta devam ediyor. Kuzey koridorda malum sıkıntılar var. 3 kilometrelik demiryolu, bisiklet yolu hazır. 2030 YILINDA HER İKİ PROJE BİTMİŞ OLACAK Şu anda İstanbul u Kuzey Marmara Otoyolu ve köprüyle rahatlattık. Uydular bunun vazgeçilmezi. Biz diyoruz ki, hem daha kısa sürede seyahat edecek demiryolu hattı hem de yeni otoyol hattı ihtiyacımız var. Hedef İstanbul da metro gitmeyen ilçe kalmasın. Önümüzdeki süreçte büyükşehir belediyesinde de Turgut Altınok la bunları konuşacağız diye düşünüyorum. Kızılay dan Esenboğa ya bağlanacak 28 kimoletre raylı sistem projemiz vardı. Ukrayna ya bile bunları sattık. Bizim orada 5 haberleşme uydumuz var. Zengezur koridoru var. Ufak tefek rötuşlar, çevre düzenlemeleri kaldı. Bir SABİHA GÖKÇEN DE 2. İstanbul daki kadar olmasa da Ankara da da artık yerüstü yetmemeye başladı. Orada yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Yazın 15-20 uçağın beklediği, yarım saate kadar beklediğiniz süreler artık dakikalarla sınırlı hale geldi. Onlara da satmışız. Kesin proje sürecini başlattık. PİST AÇILDI Sabiha Gökçen de yaz ortalaması 700 günlük. Ankara-İzmir devam ediyor. Şu aylarda 600 civarında. Burada maksimum 30 dakikada gidebileceksiniz. Demiryolu ve karayolunda açtığımız kesimler var. Orada şartlar değişti. Etlik Şehir Hastanesi hayata geçti. Sınır ötesinde o hizmetleri almanız gerekir. Onları sağlamadığınız zaman iniş kalkışları zorlaştırırsınız. O tarihe kalmadan başlarız. 1 milyar Eurosunu 2022 de aldık. Beypazarı-Nallıhan dan Ankara ya, Kuzey Marmara Otoyolu na başladık. Oradaki caminin minareleri cami yönetimi ve Diyanet le görüşerek minarelerin boyutunu bize engel teşkil etmeyecek seviyeye getirdik. HEDEF İSTANBUL A GİTMEYEN METRO KALMASIN İstanbul da 345 kilometre hizmete açık olan metro hattı var. Depremde ulaşım yapıları belli şekilde etkilendi. Orada özellikle bir cami var. Yaklaşık 110 kilometrelik gözetim radarı olacak. Güney ve Orta koridor var. Denize yakın bölgede dolgularda ciddi oturmalar oldu. Gayrattepe-Kağıthane yi çıktıktan sonra 4 tane devam eden var. Yıl sonuna doğru açmış olduk. Minumim 5-6 yıl sürer. com/l/2024/02/10/ver1707591371/3660438/jpg/1200x628", "width": "1200", "height": "628" }, "author": { "@type": "Person", "name": "Habertürk", "url": "https://www. Oradaki projeyi hayata geçirmiş olsaydık Suveyş Kanalı ndaki sıkıntı olmayacaktı. Proje hazır hale geldi. Sadece 80 dakikalık seyahat avantajını sağlamamış olacağız. Bolu Dağı ndan geçen. İstanbul da iki nokta var. ANTALYA HAVALİMANI NDA SON DURUM Antalya Havalimanı geçen yıl 37 milyonlara yaklaştı. Günlük trafik 50 binlere gelmiş durumda. Ama metro tam çevrecidir. 2028 e kadar da bunun yapımına başlayacağız inşallah. İhalesini önümüzdeki ayda yaparız inşallah. LİBYA DA, AZERBAYCAN DA VARIZ, UKRAYNA YA DA SATTIK Yerli çalışmaları bir taraftan yürütüyoruz. Demiryolunda Gaziantep-Narlı-Adıyaman-Malatya hattı halen kapalı. Gayrettepe-Kağıthane kısmı açıldı. Azerbaycan tarafındaki kesim bitti, yaklaşık Ermenistan sınırına kadar olan kesimde çalışmalar devam ediyor. Sadece 80 dakikalık seyahat avantajını sağlamamış olacağız. Bunu İzmit ve Sakarya da durdurursak, ki durduracağız. İstanbul dan Kapıkule ye devam eden, 3. Onay makamı bizim Bakanlığımız. SİRKECİ-KAZLIÇEŞME HATTI AÇILIYOR MU? Yaklaşık 8. Zaten kapasitede bu. Orada kapasitemiz yüksek. dakikada tren varmış olacak. 350 kilometre üzerindeki tren ayrı bir teknoloji, bu teknolojiyi de ülkemize transfer etmiş olacağız. Maç saatleri başladığı zaman treni İstanbul veya Ankara dan kaldıracağız maç bitmeden 80. 24 saat kesintisiz çalışıyor. Yaklaşık 927 milyon Euroluk bir yatırım yapıyor işletmeci. Bu dünyadaki 10 uydu üreticisinden birisi oldu Türkiye. Önümüzdeki süreçte sayın Cumhurbaşkanımızın ziyareti olacak. Hesap yapmayı severiz. Belli bir kapasitesi var. 2028 e kadar da bunun yapımına başlayacağız inşallah. Ovaköy den girecek Şanlıurfa, Gaziantep, Ankara, Eskişehir, İstanbul ve Kapıkule. Bu depremde hem tahrip oldu ve orada ciddi oturmalar oldu. Bakanlığın devam ettirdiği 52 kilometre var. com/kunye" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "Habertürk", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://im. Havayolu da ona yakın. Çok ciddi dönüşüm yapmanız lazım. Sonrasında görev belediyelerindir. Şu andaki Yüksek Hızlı Tren le Ankara İstanbul arasında 4 saat 20 dakikada gidiyoruz. "Habertürk'te Fevzi Çakır'ın sorularını yanıtlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'e açıklamalarUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Habertürk ten Fevzi Çakır a açıklamalar. Oradaki hedefimiz 2026 nın sonunda bitirmek. Gaziantep te olması manidar. Bu son derece kıymetli. Oralara bu sistemi pazarlayacağız. Projeler bitmek üzere. Hedefimiz önümüzdeki sene sonu. Burada havaalanlarında kullandığımız radarı yerli ve milli olarak ürettik. Sürece dahil olma konusunu da konuşuyoruz. Nahçıvan tarafında komple ele alınması gerekiyor. İstanbul un, Ankara nın, İzmit in, Sakarya nın, Yalova nın hatta yerine göre Bursa nın hesabını yapıyoruz. 35 milyon insanı konuşuyoruz. Süper Hızlı Trenle benzer süreci işleyeceğiz. Bilecik te çalışmalarımız bitince 3 saat 50 dakikaya inecek. Ayrı bir eleştiri konusu olmuştu, düz ovaya tünel yapıyorlar diye. habericireklam#300x250#130#right# SADECE TİCARETİ DEĞİL GÜVENLİĞİ DE ETKİLEYECEK Irak la yürüttüğümüz proje var. Hatay Havalimanı nda pist kırıldı. SÜPER HIZLI TREN PROJESİ NE ZAMAN? Niye yeni bir tren hattı, süper hızlı tren hattı ya da otoyol niye yapalım? Biz hesap adamıyız. İnşallah Mart ın ilk yarısı içerisinde açılışını yapacağız. Ama ne yapıldığını görünce herkesin sesi kesildi. 3 faz olarak düşündük. Tam oturttuktan sonra ihracatını gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Tam anlamıyla iğneyle kuyu kazıyoruz. Ermenistan üzerinde geçerse 43 kilometre, İran üzerinden geçerse yaklaşık 61 kilometre olacak. Kesin proje sürecini başlattık. Bütün Avrupa ya gidebilecek. Hedefimiz bu ay sonu ama bazen hava şartları etkilenebiliyor. Raylı sistemler çevreci ve güvenli. O da 5-6 yıl sürecek proje. Sincan ı hayata geçirdik, AKM Gar ı hayata geçirdik. O tarihe kalmadan başlarız. Özellikle karayolları tarafında kalıcı çalımaları yürütüyoruz. Yaptığınız her yol, elektrikli araçlar yaygınlaşıyorsa da belli süreçtir. Tamir ettik, uçaklar boş inip, dolu kalkabiliyorlar. TÜRSAT 6-A UYDUSU NE GÖREV YAPACAK? TÜRKSAT 6-A da testler devam ediyor. Şu anda Marmaray dan geçiş var. Her geçen gün kullanıldıkça kapasitesi artacaktır. Bunları bir an önce yapılması gerekiyor. 15 yıl sonra onu yenilemeniz lazım. org/True", "image": { "@type": "ImageObject", "url": "https://im. Doğrudan nasıl bağlanabiliriz düşüncesi var. 2. Ticaret yollarındaki güvenlik herkes için kıymetli olacaktır. Bir önceki hafta Cibute deydim. dakikada tren varmış olacak. YERLİ RADAR SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR? Savunma sanayinde güvenlik noktasındaki ürünleri geliştirmeye çalışıyoruz. png", "width": 600, "height": 60 } }, "inLanguage": "tr-TR" }. Muhtemelen önümüzdeki senenn içerisinde inşallah pisti bitirmiş oluruz. O bölge bizim bir taraftan gözümüz kulağımız. Güzergahın nereden geçeceği kararı verdik. Yerli ve milli üretiyoruz. Hepi topu 5-10 dakika fark olur. Daha güvenli olması gerekir. com/assets/images/amp/haberturk-amp-logo-2. Önümüzdeki seneye kadar sarkacak. fazın açılışını yaptık. Orada pistin birini iniş, birini de kalkış olarak kullanıyoruz. Planlamamız lazım. Üstünden pist geçiyordu. ZENGEZUR KORİDORU NE AŞAMADA? Gürcistan tarafında ciddi onarım var. 1. Orayı artırmamız gerekir. Günde 5 saat yolcu taşınmacılığından arındırabiliyor bakımını yapıyoruz. Bu koridorun önemli işlevlerinden bir tanesi güvenlik tesisine sağlayacağı katkıdır. Orada da hizmet alıyoruz. Ay sonu veya önümüzdeki ayın ilk günlerinde inşallah orayı açmış oluruz. Hedefimiz 82 milyona çıkarmak. Haziran ayı içerisinde Amerika daki hatlardan uzaya göndereceğiz inşallah. ", "wordCount": "1592", "genre":"news", "dateCreated": "2024-02-10T19:03:53+03:00", "datePublished": "2024-02-10T19:03:53+03:00", "dateModified": "2024-02-10T21:56:38+03:00", "keywords": [ "abdulkadir uraloğlu, haberler" ], "typicalAgeRange":"7-", "isFamilyFriendly":"http://schema. 2028 E GİTMEDEN TAMAMLAMAK HEDEFİMİZ Ovaköy den girip Kapıkule ye kadar gidecek olan hat var. Bunun planlaması yapıldı. Biz Yavuz Sultan Selim Köprüsü nden geçecek olan Gebze den başlayıp Çatalca ya ve oradan Kapıkule ye bağlamış olacağız. Yoğun olduğu zamanlar Akyazı dan itibaren Ankara ya 3 şerit yetmemeye başladı. Güneyde devam eden Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, 2027-28 de orayı bitirmiş olacağız. Önümüzdeki ay yer teslimini yapacağız. Birinci etapta demiryolu. Bunu apron sahalarından tutun, otoparkına kadar birçok imalatı var. Araç sayısı ciddi şekilde arttığı halde olması gereken raylı sistem ve yeni karayolu hatları çok hayata geçirilemedi maalesef. Hem yenileme işlemini gerçekleştirmiş olacağız, daha kıymetlisi Ortadoğu ve Afrika da birçok alanı kapsama haline getireceğiz. Gayrettepe den havalimanına belki 1,5-2 saatte gidebilirsiniz. Bunların kendi haberleşmelerini de sağlayabilecek, uydulardan hizmet almadan yapabilecek sistemleri geliştirmeye çalışıyoruz. Bu anlamda Zengezur koridorunu tasarladık Azerbaycan la. Hepi topu 5-10 dakika fark olur. Yurt içi ve yurt dışında yapılan projelerle ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, merak edilen konulardan biri olan Süper Hızlı Tren projesiyle ilgili şu değerlendirmede bulundu: Maç saatleri başladığı zaman treni İstanbul veya Ankara dan kaldıracağız maç bitmeden 80. Geçtiğimiz sene İstanbul Havalimanı 77 milyon, Sabiha Gökçen 37 milyon oldu. Peyder pey diğer fazlar da açılacak. Arnavutköy ile havalimanı arasındaki kesimi muhtemelen önümüzdeki ay içerisinde açmış oluruz. Bunu İzmit ve Sakarya da durdurursak, ki durduracağız. Biraz daha ete kemiğe büründürebilmeyi düşünüyoruz. Bu hattın İstanbul a katkısı, 50 bin civarında insanımız seyahat etti. İNŞALLAH BÜYÜKŞEHİR DE TURGUT ALTINOK İLE BUNLARI KONUŞACAĞIZ Ankara da özellikle son zamanlarda ciddi trafik problemleri yaşamaya başladık. İstanbul da 1000 kilometre, sayın Murat Kurum açıkladı, totalde bir ihtiyaç var. Marmaray da günde 700 bin kişi taşıyoruz. haberturk. Devamında 220 kilometre civarında sınır kapısından Kars a giden hat var. Burada esas bize kapasite sağlayacak olan hattı hayata geçireceğiz. Biz Bu kimin sorumluluğunda demeden Bakanlık olarak müdahale ettik. Bunun ihalesini yaptık. Böyle projeleri severiz. Bunların seyahat ihtiyacı var. Aynı yerde taşkın kodunu da alarak onun üzerine çıkacak şekilde yeni pistin inşasına başladık. 5-6 ay kapalı durumda. 2024 yatırım programına aldık. 2028 e gitmeden tamamlamak hedefimiz. Gaziantep te deniyoruz. Güzergahın nereden geçeceği kararı verdik. O kapasite ilerleyen zamanlarda bize yetmeyecek. Yeraltına inmeye ve yollar yapmaya devam edeceğiz. Tüneller ciddi hasar gördü. İller Bankası bozulan altyapıyla ilgili çalışmalarına başladı. Yeryüzü artık yetmiyor. Nurdağı viyadüklerinde depremin nasıl kestiğini gördük. Çukurova Havalimanı muhtemelen Mart ayının ilk yarısında olacak. 8,5 milyar Euroluk devlete bir kira alacağız. Artık Ankara İstanbul karayoluyla giderseniz 3-4 saat. Güneydoğu tarafında yeni pistin inşatı devam ediyor. Mevcut bir otoyol var. Minumim 5-6 yıl sürer. Belediyeler talep ederse, Cumhurbaşkanımız uygun görürse sorumluluk bize gelir.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'te açıklamalar - İş-Yaşam Haberleri

Bunları bir an önce yapılması gerekiyor. Yaptığınız her yol, elektrikli araçlar yaygınlaşıyorsa da belli süreçtir. Bunun planlaması yapıldı. Ticaret yollarındaki güvenlik herkes için kıymetli olacaktır. Orada yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Havayolu da ona yakın. Yerli ve milli üretiyoruz. Ovaköy den girecek Şanlıurfa, Gaziantep, Ankara, Eskişehir, İstanbul ve Kapıkule. İstanbul a baktığınızda çok çok büyük rakam değil. Bu koridorun önemli işlevlerinden bir tanesi güvenlik tesisine sağlayacağı katkıdır. Bunu apron sahalarından tutun, otoparkına kadar birçok imalatı var. SİRKECİ-KAZLIÇEŞME HATTI AÇILIYOR MU? Yaklaşık 8. Güzergahın nereden geçeceği kararı verdik. Güney ve Orta koridor var. Bunların kendi haberleşmelerini de sağlayabilecek, uydulardan hizmet almadan yapabilecek sistemleri geliştirmeye çalışıyoruz. Hedef İstanbul da metro gitmeyen ilçe kalmasın. 2028 e kadar da bunun yapımına başlayacağız inşallah. PİST AÇILDI Sabiha Gökçen de yaz ortalaması 700 günlük. Etlik Şehir Hastanesi hayata geçti. Maç saatleri başladığı zaman treni İstanbul veya Ankara dan kaldıracağız maç bitmeden 80. Kesin proje sürecini başlattık. İstanbul daki kadar olmasa da Ankara da da artık yerüstü yetmemeye başladı. Hedefimiz 82 milyona çıkarmak. O tarihe kalmadan başlarız. Yeryüzü artık yetmiyor. Sürece dahil olma konusunu da konuşuyoruz. Bütün Avrupa ya gidebilecek. Hepi topu 5-10 dakika fark olur. Özellikle karayolları tarafında kalıcı çalımaları yürütüyoruz. Burada maksimum 30 dakikada gidebileceksiniz. Orada da hizmet alıyoruz. Kesin proje sürecini başlattık. Günde 5 saat yolcu taşınmacılığından arındırabiliyor bakımını yapıyoruz. Hesap yapmayı severiz. O da 5-6 yıl sürecek proje. Karayolunda bir tünel inşaatı yapmamız gerekiyordu. Şu anda Marmaray dan geçiş var. İstanbul un, Ankara nın, İzmit in, Sakarya nın, Yalova nın hatta yerine göre Bursa nın hesabını yapıyoruz. Bunu İzmit ve Sakarya da durdurursak, ki durduracağız. Bizim orada 5 haberleşme uydumuz var. Nurdağı viyadüklerinde depremin nasıl kestiğini gördük. O bölge bizim bir taraftan gözümüz kulağımız. Doğrudan nasıl bağlanabiliriz düşüncesi var. Orada özellikle bir cami var. Biz diyoruz ki, hem daha kısa sürede seyahat edecek demiryolu hattı hem de yeni otoyol hattı ihtiyacımız var. Bu hattın İstanbul a katkısı, 50 bin civarında insanımız seyahat etti. Gayrattepe-Kağıthane yi çıktıktan sonra 4 tane devam eden var. Yoğun olduğu zamanlar Akyazı dan itibaren Ankara ya 3 şerit yetmemeye başladı. İstanbul da iki nokta var. Oradaki caminin minareleri cami yönetimi ve Diyanet le görüşerek minarelerin boyutunu bize engel teşkil etmeyecek seviyeye getirdik. Sadece 80 dakikalık seyahat avantajını sağlamamış olacağız. İNŞALLAH BÜYÜKŞEHİR DE TURGUT ALTINOK İLE BUNLARI KONUŞACAĞIZ Ankara da özellikle son zamanlarda ciddi trafik problemleri yaşamaya başladık. Kuzey koridorda malum sıkıntılar var. Oradaki hedefimiz 2026 nın sonunda bitirmek. Şu anda ihaleyi bu yıl içerisinde yapmayı planlıyoruz. Arnavutköy ile havalimanı arasındaki kesimi muhtemelen önümüzdeki ay içerisinde açmış oluruz. Planlamamız lazım. HEDEF İSTANBUL A GİTMEYEN METRO KALMASIN İstanbul da 345 kilometre hizmete açık olan metro hattı var. Bu son derece kıymetli. Tam anlamıyla iğneyle kuyu kazıyoruz. Bunu İzmit ve Sakarya da durdurursak, ki durduracağız. 2028 e gitmeden tamamlamak hedefimiz. ", "wordCount": "1592", "genre":"news", "dateCreated": "2024-02-10T19:03:53+03:00", "datePublished": "2024-02-10T19:03:53+03:00", "dateModified": "2024-02-10T21:56:38+03:00", "keywords": [ "abdulkadir uraloğlu, haberler" ], "typicalAgeRange":"7-", "isFamilyFriendly":"http://schema. Azerbaycan tarafındaki kesim bitti, yaklaşık Ermenistan sınırına kadar olan kesimde çalışmalar devam ediyor. Depremde ulaşım yapıları belli şekilde etkilendi. Tamir ettik, uçaklar boş inip, dolu kalkabiliyorlar. Denize yakın bölgede dolgularda ciddi oturmalar oldu. Zengezur koridoru var. Özel test merkezlerinde TUSAŞ ta devam ediyor. Bu depremde hem tahrip oldu ve orada ciddi oturmalar oldu. org/True", "image": { "@type": "ImageObject", "url": "https://im. Orayı artırmamız gerekir. Çok ciddi dönüşüm yapmanız lazım. Yeraltına inmeye ve yollar yapmaya devam edeceğiz. Her geçen gün kullanıldıkça kapasitesi artacaktır. 35 milyon insanı konuşuyoruz. Havaalanlarında dünya sivil havacılık olması gereken hatlar var. com/kunye" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "Habertürk", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://im. Aynı yerde taşkın kodunu da alarak onun üzerine çıkacak şekilde yeni pistin inşasına başladık. BAE ve Katar la finansman konusunu konuşuyoruz. Burada esas bize kapasite sağlayacak olan hattı hayata geçireceğiz. Hatay Havalimanı nda pist kırıldı. "Habertürk'te Fevzi Çakır'ın sorularını yanıtlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan Habertürk'e açıklamalarUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Habertürk ten Fevzi Çakır a açıklamalar. Önümüzdeki süreçte büyükşehir belediyesinde de Turgut Altınok la bunları konuşacağız diye düşünüyorum. İstanbul dan Kapıkule ye devam eden, 3. haberturk. Orada pistin birini iniş, birini de kalkış olarak kullanıyoruz. 15 yıl sonra onu yenilemeniz lazım. Yurt içi ve yurt dışında yapılan projelerle ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, merak edilen konulardan biri olan Süper Hızlı Tren projesiyle ilgili şu değerlendirmede bulundu: Maç saatleri başladığı zaman treni İstanbul veya Ankara dan kaldıracağız maç bitmeden 80. İhalesini önümüzdeki ayda yaparız inşallah. Ayrı bir eleştiri konusu olmuştu, düz ovaya tünel yapıyorlar diye. Böyle projeleri severiz. 5-6 ay kapalı durumda. 2030 yılında her iki projeyi hayata geçirmiş olacağız. Gaziantep te deniyoruz. Gaziantep te olması manidar. Bir önceki hafta Cibute deydim. Bir SABİHA GÖKÇEN DE 2. TÜRSAT 6-A UYDUSU NE GÖREV YAPACAK? TÜRKSAT 6-A da testler devam ediyor. Bilecik te çalışmalarımız bitince 3 saat 50 dakikaya inecek. SÜPER HIZLI TREN PROJESİ NE ZAMAN? Niye yeni bir tren hattı, süper hızlı tren hattı ya da otoyol niye yapalım? Biz hesap adamıyız. ÇUKUROVA HAVALİMANI NE ZAMAN AÇILIR? Depremler sonucunda İskenderun merkezindeki kanalizasyon ve deşarj sistemi pompajlıydı. Üstünden pist geçiyordu. Yaklaşık 927 milyon Euroluk bir yatırım yapıyor işletmeci. Finansmanını ve işletilmesi şeklini konuşuyoruz. Demiryolunda Gaziantep-Narlı-Adıyaman-Malatya hattı halen kapalı. Güneydoğu tarafında yeni pistin inşatı devam ediyor. 24 saat kesintisiz çalışıyor. 2. Araç sayısı ciddi şekilde arttığı halde olması gereken raylı sistem ve yeni karayolu hatları çok hayata geçirilemedi maalesef. png", "width": 600, "height": 60 } }, "inLanguage": "tr-TR" }. 350 kilometre üzerindeki tren ayrı bir teknoloji, bu teknolojiyi de ülkemize transfer etmiş olacağız. Bu dünyadaki 10 uydu üreticisinden birisi oldu Türkiye. Çünkü havayolu mobilizasyonları var. com/assets/images/amp/haberturk-amp-logo-2. Hem yenileme işlemini gerçekleştirmiş olacağız, daha kıymetlisi Ortadoğu ve Afrika da birçok alanı kapsama haline getireceğiz. Tam oturttuktan sonra ihracatını gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Hedefimiz bu ay sonu ama bazen hava şartları etkilenebiliyor. Minumim 5-6 yıl sürer. Sincan ı hayata geçirdik, AKM Gar ı hayata geçirdik. Tüneller ciddi hasar gördü. Sınır ötesinde o hizmetleri almanız gerekir. 8,5 milyar Euroluk devlete bir kira alacağız. Ama ne yapıldığını görünce herkesin sesi kesildi. 1200 kilometrelik hem demiryolu hem otoyol hem enerji nakil ve iletişim hatlarının olmasını planladığımız koridor. Onlara da satmışız. YERLİ RADAR SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR? Savunma sanayinde güvenlik noktasındaki ürünleri geliştirmeye çalışıyoruz. İnsanların refah düzeyi geliştikçe güvenlik de gelecektir. Birinci etapta demiryolu. Minumim 5-6 yıl sürer. Hepi topu 5-10 dakika fark olur. O kapasite ilerleyen zamanlarda bize yetmeyecek. Beypazarı-Nallıhan dan Ankara ya, Kuzey Marmara Otoyolu na başladık. Belediyeler talep ederse, Cumhurbaşkanımız uygun görürse sorumluluk bize gelir. Bunun ihalesini yaptık. 2028 E GİTMEDEN TAMAMLAMAK HEDEFİMİZ Ovaköy den girip Kapıkule ye kadar gidecek olan hat var. 1. 3 kilometrelik demiryolu, bisiklet yolu hazır. Raylı sistemler çevreci ve güvenli. Demiryolu ve karayolunda açtığımız kesimler var. Güzergahın nereden geçeceği kararı verdik. Önümüzdeki seneye kadar sarkacak. Devamında 220 kilometre civarında sınır kapısından Kars a giden hat var. Kızılay dan Esenboğa ya bağlanacak 28 kimoletre raylı sistem projemiz vardı. Biz Yavuz Sultan Selim Köprüsü nden geçecek olan Gebze den başlayıp Çatalca ya ve oradan Kapıkule ye bağlamış olacağız. Artık Ankara İstanbul karayoluyla giderseniz 3-4 saat. 350 kilometre üzerindeki tren ayrı bir teknoloji, bu teknolojiyi de ülkemize transfer etmiş olacağız. Şu andaki Yüksek Hızlı Tren le Ankara İstanbul arasında 4 saat 20 dakikada gidiyoruz. 2028 e kadar da bunun yapımına başlayacağız inşallah. 3 faz olarak düşündük. Zaten kapasitede bu. Oradaki projeyi hayata geçirmiş olsaydık Suveyş Kanalı ndaki sıkıntı olmayacaktı. Yazın 15-20 uçağın beklediği, yarım saate kadar beklediğiniz süreler artık dakikalarla sınırlı hale geldi. Orada kapasitemiz yüksek. habericireklam#300x250#130#right# SADECE TİCARETİ DEĞİL GÜVENLİĞİ DE ETKİLEYECEK Irak la yürüttüğümüz proje var. Bolu Dağı ndan geçen. İnşallah Mart ın ilk yarısı içerisinde açılışını yapacağız. Biz Bu kimin sorumluluğunda demeden Bakanlık olarak müdahale ettik. Karadeniz ve Akdeniz e deniz yoluyla liman bağlantısını sağlayarak ticaret yolunu tekamül ettirmiş olacağız. Projeler bitmek üzere. Onları sağlamadığınız zaman iniş kalkışları zorlaştırırsınız. Belli bir kapasitesi var. LİBYA DA, AZERBAYCAN DA VARIZ, UKRAYNA YA DA SATTIK Yerli çalışmaları bir taraftan yürütüyoruz. Sadece 80 dakikalık seyahat avantajını sağlamamış olacağız. Yıl sonuna doğru açmış olduk. Orada şartlar değişti. Fırlatılacağı yere hazır hale geldi. Ay sonu veya önümüzdeki ayın ilk günlerinde inşallah orayı açmış oluruz. Bir tarafıyla da stratejik ortak hale getiriyorsunuz. Uydular bunun vazgeçilmezi. haberturk. Marmaray da günde 700 bin kişi taşıyoruz. Haziran ayı içerisinde Amerika daki hatlardan uzaya göndereceğiz inşallah. com/l/2024/02/10/ver1707591371/3660438/jpg/1200x628", "width": "1200", "height": "628" }, "author": { "@type": "Person", "name": "Habertürk", "url": "https://www. Oraya da hizmet edecek şekilde projeyi değiştirdik. Daha güvenli olması gerekir. Sonrasında görev belediyelerindir. Oralara bu sistemi pazarlayacağız. 1 milyar Eurosunu 2022 de aldık. Bakanlığın devam ettirdiği 52 kilometre var. Yaklaşık 110 kilometrelik gözetim radarı olacak. Nahçıvan tarafında komple ele alınması gerekiyor. Ama metro tam çevrecidir. Proje hazır hale geldi. Bunların ömrü 15 yıldır. Muhtemelen önümüzdeki senenn içerisinde inşallah pisti bitirmiş oluruz. Güneyde devam eden Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, 2027-28 de orayı bitirmiş olacağız. Ufak tefek rötuşlar, çevre düzenlemeleri kaldı. Hedefimiz önümüzdeki sene sonu. Mevcut bir otoyol var. fazın açılışını yaptık. köprüden de geçen hattın devamını sağlayacak hat. Ukrayna ya bile bunları sattık. Çukurova Havalimanı muhtemelen Mart ayının ilk yarısında olacak. Bu anlamda Zengezur koridorunu tasarladık Azerbaycan la. 2024 yatırım programına aldık. dakikada tren varmış olacak. Ermenistan üzerinde geçerse 43 kilometre, İran üzerinden geçerse yaklaşık 61 kilometre olacak. Geçtiğimiz sene İstanbul Havalimanı 77 milyon, Sabiha Gökçen 37 milyon oldu. Süper Hızlı Trenle benzer süreci işleyeceğiz. Bu anlamda Libya, Azerbaycan da varız. Onay makamı bizim Bakanlığımız. Önümüzdeki ay yer teslimini yapacağız. Burada havaalanlarında kullandığımız radarı yerli ve milli olarak ürettik. Günlük trafik 50 binlere gelmiş durumda. O tarihe kalmadan başlarız. Ankara-İzmir devam ediyor. İstanbul da 1000 kilometre, sayın Murat Kurum açıkladı, totalde bir ihtiyaç var. Peyder pey diğer fazlar da açılacak. ZENGEZUR KORİDORU NE AŞAMADA? Gürcistan tarafında ciddi onarım var. Önümüzdeki süreçte sayın Cumhurbaşkanımızın ziyareti olacak. İller Bankası bozulan altyapıyla ilgili çalışmalarına başladı. Gayrettepe den havalimanına belki 1,5-2 saatte gidebilirsiniz. 2030 YILINDA HER İKİ PROJE BİTMİŞ OLACAK Şu anda İstanbul u Kuzey Marmara Otoyolu ve köprüyle rahatlattık. Bunların seyahat ihtiyacı var. Şu aylarda 600 civarında. Biraz daha ete kemiğe büründürebilmeyi düşünüyoruz. Gayrettepe-Kağıthane kısmı açıldı. ANTALYA HAVALİMANI NDA SON DURUM Antalya Havalimanı geçen yıl 37 milyonlara yaklaştı. dakikada tren varmış olacak. haberturk.