'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

 
'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil 'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

",Ekibiyle birlikte deprem bölgesinde çalışma yürüten Prof. Bu durum onların ruhsal sağlıklarını olumsuz etkiliyor. Dr.  Depremin birinci yıldönümünde çocuklar açısından ne tür sorunlar, eksiklikler, ihtiyaçlar var?Yerleşim yerlerinde çocukların eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve güvenlik gibi temel hak ve ihtiyaçlarını önceliklendiren çocuk merkezli ve çocuk dostu  planlamalar yapılmadığından bu depremde de sınıfta kaldık. Özellikle köylerde beslenme, erzak ve temel ihtiyaç sıkıntısı var. “Eğitimde sınıfta kalındı” diyen Acar, konteyner kentlerde, çocuk istismarı ve taciz olaylarının yaşandığına dikkat çekti. Enkazlarda çalıştırılan çocuklar var. Farklı milletten çocuklara yönelik ayrımcılık ve ötekileştirme arttı. Akran zorbalığı en büyük sorunlar arasında.  KIZLAR OKULA DÖNMÜYORÖzel önlem gerektiren çocuklar depremden son derece olumsuz etkilendi. Kız çocuklarının afet sonrası eğitime dönüşü azaldı, okul terkler başladı.   Eğitime erişim en önemli sorunlardan birisi. Kendilerini değersiz hissediyorlar, en acısı da hayalleri yok oluyor. Bazı illerde taşımalı sistemle çocukların okullarına ulaştırılması planlandı.  Deprem bölgesinde çocuklar ve gençlerin eğitim, sağlık, iyi olma hali gibi açılardan acilen neler yapılmalı?Özel eğitim desteği kalıcı hale getirilmeli, göç edilen illerde kaynaştırma eğitimi ve özel eğitim devam etmeli.  Depresyon, intihar eğilimleri baş gösteriyor. Üniversite sınavına girecek gençlerin hak kayıpları önlenmeli, burs ve barınma desteği sağlanmalı. Ebru Aktan Acar’ın saptamaları çocukların yalnız bırakıldığını ortaya koydu. Çocuk işçiliği arttı. Ebru Aktan Acar ile yaşanan sorunları, çocuk ve gençlerin ruh halini konuştuk. Çocuk yaşta evlilik, istismar riski için takip mekanizmaları geliştirilmeli. Suriyeli, Abdal, Dom, Roman çocukların eğitimden kopuş ve okul terklerin önüne geçilmeli, ayrımcı, ötekileştirici tutum ve davranışların önlenmesi için acil önlemler alınmalı. Dr. Birçok konteyner kente herkes elini kolunu sallayarak girebiliyor. Köylerde yaşayan çocukların okula ulaşımları zorlaştı. Depremin ilk gününden bu yana bölgede ekibiyle birlikte çocuklarla ve anne-babalarla çalışmalar yapan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi, ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi (ÇABAÇAM) Adıyaman-Kahramanmaraş Eğitim Destek Birimi Koordinatörü Prof. Deprem bölgesindeki çocuk ve gençlerin en büyük sorunu, geleceklerine ilişkin büyük kaygı duymaları.   Çocukların ve gençlerin ruh sağlıkları nasıl ? Çocuklar ve gençlerin en büyük sorunu gelecek kaygılarının artması. Akran zorbalığı, nişanlandırılan, evlendirilen kızlar, çocuk işçiliği artıyor. ",. Madde bağımlılığı, sigara kullanımı arttı. Bu noktada çocuklar istismar, taciz gibi durumlarla karşılaşıyorlar. Çocuklara akademik ve psiko sosyal destek verilmeli. Çocuk sayısının çok fazla olmasından dolayı eğitime konteyner okullarda devam etmelerine karar verildi.

'Eğitimde sınıfta kaldık' diyen Acar, deprem bölgesindeki çocukların sorunlarını anlattı: Enkazda çalışan nesil

",.  Deprem bölgesinde çocuklar ve gençlerin eğitim, sağlık, iyi olma hali gibi açılardan acilen neler yapılmalı?Özel eğitim desteği kalıcı hale getirilmeli, göç edilen illerde kaynaştırma eğitimi ve özel eğitim devam etmeli. “Eğitimde sınıfta kalındı” diyen Acar, konteyner kentlerde, çocuk istismarı ve taciz olaylarının yaşandığına dikkat çekti. Dr.   Eğitime erişim en önemli sorunlardan birisi. Çocuklara akademik ve psiko sosyal destek verilmeli.  Depremin birinci yıldönümünde çocuklar açısından ne tür sorunlar, eksiklikler, ihtiyaçlar var?Yerleşim yerlerinde çocukların eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve güvenlik gibi temel hak ve ihtiyaçlarını önceliklendiren çocuk merkezli ve çocuk dostu  planlamalar yapılmadığından bu depremde de sınıfta kaldık. Özellikle köylerde beslenme, erzak ve temel ihtiyaç sıkıntısı var. Çocuk işçiliği arttı. Akran zorbalığı, nişanlandırılan, evlendirilen kızlar, çocuk işçiliği artıyor. Madde bağımlılığı, sigara kullanımı arttı. Depremin ilk gününden bu yana bölgede ekibiyle birlikte çocuklarla ve anne-babalarla çalışmalar yapan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi, ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi (ÇABAÇAM) Adıyaman-Kahramanmaraş Eğitim Destek Birimi Koordinatörü Prof. Üniversite sınavına girecek gençlerin hak kayıpları önlenmeli, burs ve barınma desteği sağlanmalı. Farklı milletten çocuklara yönelik ayrımcılık ve ötekileştirme arttı. Bazı illerde taşımalı sistemle çocukların okullarına ulaştırılması planlandı. Bu durum onların ruhsal sağlıklarını olumsuz etkiliyor. Kendilerini değersiz hissediyorlar, en acısı da hayalleri yok oluyor. Köylerde yaşayan çocukların okula ulaşımları zorlaştı. Akran zorbalığı en büyük sorunlar arasında. Bu noktada çocuklar istismar, taciz gibi durumlarla karşılaşıyorlar. ",Ekibiyle birlikte deprem bölgesinde çalışma yürüten Prof. Deprem bölgesindeki çocuk ve gençlerin en büyük sorunu, geleceklerine ilişkin büyük kaygı duymaları. Dr. Enkazlarda çalıştırılan çocuklar var. Kız çocuklarının afet sonrası eğitime dönüşü azaldı, okul terkler başladı. Birçok konteyner kente herkes elini kolunu sallayarak girebiliyor.   Çocukların ve gençlerin ruh sağlıkları nasıl ? Çocuklar ve gençlerin en büyük sorunu gelecek kaygılarının artması. Çocuk sayısının çok fazla olmasından dolayı eğitime konteyner okullarda devam etmelerine karar verildi. Suriyeli, Abdal, Dom, Roman çocukların eğitimden kopuş ve okul terklerin önüne geçilmeli, ayrımcı, ötekileştirici tutum ve davranışların önlenmesi için acil önlemler alınmalı.  KIZLAR OKULA DÖNMÜYORÖzel önlem gerektiren çocuklar depremden son derece olumsuz etkilendi. Çocuk yaşta evlilik, istismar riski için takip mekanizmaları geliştirilmeli. Ebru Aktan Acar ile yaşanan sorunları, çocuk ve gençlerin ruh halini konuştuk.  Depresyon, intihar eğilimleri baş gösteriyor. Ebru Aktan Acar’ın saptamaları çocukların yalnız bırakıldığını ortaya koydu.